Lamsonair

DocuDistri®

Geautomatiseerd waardedocumenten opslaan, bewaren en uitgeven doe je met DocuDistri®

Vertrouwd door

20+

gemeentes, zoals:

logo gemeente amsterdam
logo gemeente zwolle
logo gemeente almere

DocuDistri®: sneller uitgeven, lagere kosten en meer veiligheid

De DocuDistri is een unieke oplossing voor het veilig opslaan, beheren en uitgeven van waardedocumenten zoals paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten. Het beveiligd opslaan en uitgeven gebeurt volledig geautomatiseerd, wat zorgt zorgt voor een versneld uitgifteproces, lagere kosten en meer veiligheid.

Een medewerker burgerzaken haalt een paspoort uit de DocuDistri,
DocuDistri® is gekoppeld aan een buizenpost systeem dat de waardedocumenten van de opslagruimte naar de afhaalbalie verstuurt.

Talloze voordelen:

Het goed vindbaar opbergen van waardedocumenten gaat tot drie keer sneller. Het traditioneel opbergen van 100 documenten kost gemiddeld 17 minuten, bij gebruik van DocuDistri® kun je dit terugbrengen naar gemiddeld 6 minuten.
Medewerkers kunnen een groter deel van hun werktijd besteden aan het bieden van echte meerwaarde voor de gemeente en haar burgers. Dat maakt het werk leuker en meer betekenisvol.
Medewerkers kunnen in dezelfde tijd meer documenten uitgeven. Dat leidt tot kortere wachttijden en meer tevredenheid onder inwoners.

Zo werkt de Docudistri®

Het hele proces bestaat uit drie fases: invoer, opslag en uitgifte.

Invoer

Nadat de binnengekomen documenten ingeklaard zijn, kun je ze in de DocuDistri invoeren. Haal het document door de scanner, zodat de DocuDistri® de MRZ-strook kan uitlezen. Voer daarna het docu­ment in. Het robotsysteem bergt het document in ongeveer 4 seconden op in het daarvoor gereserveerde slot.

Onder­tussen kun je alweer een volgend docu­ment scannen. Je kunt de docu­menten direct invoeren en hoeft ze niet eerst in een drager te plaatsen. Dat maakt het proces gebruiksvriendelijk en bespaart kostbare tijd.

Een medewerker voert een paspoort in de DocuDistri®
DocuDistri® installatie waarin waardedocumenten veilig opgeslagen zijn.

Opslag

De kast van de DocuDistri® is goed beveiligd en wordt daarnaast altijd in een beveiligde ruimte geplaatst. Door autorisaties te gebruiken kun je nauwkeurig bepalen wie documenten mag vullen óf uitgeven. Je kunt documenten alleen via het robot­systeem in de kast plaatsen.

Zo hebben onbevoegden geen toegang tot de documenten en zijn de documenten nog beter beveiligd. Bovendien hoef je nooit meer naar een document te zoeken.

Uitgifte

De opslag van het DocuDistri® systeem is gekoppeld aan een buizenpostsysteem. Deze transporteert het document naar de balie. Via een eenvoudige handeling start je het uitgifteproces op. Bij een koppeling met jullie burgerzakenapplicatie gebeurt dit zelfs automatisch! Het juiste document wordt door de robot in de buizen­post­patroon geplaatst.

Zodra de patroon is aangekomen, opent deze automatisch en kun je het document uitnemen. Nadat je het document hebt uitgenomen sluit de patroon zichzelf en keert deze terug naar de opslag van de DocuDistri. Omdat het systeem is voorzien van voldoende patronen, hoef je niet te wachten op een uitgifte van je collega. Wel zo efficiënt!

Willen jullie ook geautomatiseerd waardedocumenten opslaan, bewaren en uitgeven?

Plan vandaag nog een adviesgesprek in

Neem het vooral niet van ons aan

Maar lees hoe andere professionals en organisaties de samenwerking hebben ervaren.

Voorheen haalden medewerkers de documenten zelf uit een kluis. Ook werden ze handmatig op alfabet georganiseerd. Erg tijdrovend, zeker als je bedenkt dat we op drukke dagen zo’n 700 aanvragen en uitgiften verwerken. DocuDistri® is echt een technisch hoogstandje: het automatiseert nu al die handelingen.

Henk van Dijkhuizen, afdelingshoofd Bedrijfsbureau Publiekszaken gemeente Utrecht
Kantoor van Stadsloket Amsterdam Nieuw West, waar een DocuDistri® in gebruik iks.

Vaak gestelde vragen over de DocuDistri®

Ben je je nog aan het oriënteren?

Download dan onze brochure, dan kun je later rustig alles nalezen.

© 2024 Lamsonair