DocuDistri®
Geautomatiseerd waardedocumenten opslaan, bewaren en uitgeven doe je met DocuDistri®
Vertrouwd door
20+
gemeentes, zoals:
DocuDistri®: sneller uitgeven, lagere kosten en meer veiligheid
DocuDistri® is een unieke oplossing voor het veilig opslaan, beheren en uitgeven van waardedocumenten zoals paspoorten, rijbewijzen en identiteitskaarten. Het beveiligd opslaan en uitgeven gebeurt volledig geautomatiseerd, wat zorgt zorgt voor een versneld uitgifteproces, lagere kosten en meer veiligheid.
Talloze voordelen:
Zo werkt de Docudistri®
Het hele proces bestaat uit drie fases: invoer, opslag en uitgifte.
Invoer
Nadat de binnengekomen documenten ingeklaard zijn, kun je ze in de DocuDistri invoeren. Haal het document door de scanner, zodat de DocuDistri® de MRZ-strook kan uitlezen. Voer daarna het document in. Het robotsysteem bergt het document in ongeveer 4 seconden op in het daarvoor gereserveerde slot.
Ondertussen kun je alweer een volgend document scannen. Je kunt de documenten direct invoeren en hoeft ze niet eerst in een drager te plaatsen. Dat maakt het proces gebruiksvriendelijk en bespaart kostbare tijd.
Opslag
De kast van de DocuDistri® is goed beveiligd en wordt daarnaast altijd in een beveiligde ruimte geplaatst. Door autorisaties te gebruiken kun je nauwkeurig bepalen wie documenten mag vullen óf uitgeven. Je kunt documenten alleen via het robotsysteem in de kast plaatsen.
Zo hebben onbevoegden geen toegang tot de documenten en zijn de documenten nog beter beveiligd. Bovendien hoef je nooit meer naar een document te zoeken.
Uitgifte
De opslag van het DocuDistri® systeem is gekoppeld aan een buizenpostsysteem. Deze transporteert het document naar de balie. Via een eenvoudige handeling start je het uitgifteproces op. Bij een koppeling met jullie burgerzakenapplicatie gebeurt dit zelfs automatisch! Het juiste document wordt door de robot in de buizenpostpatroon geplaatst.
Zodra de patroon is aangekomen, opent deze automatisch en kun je het document uitnemen. Nadat je het document hebt uitgenomen sluit de patroon zichzelf en keert deze terug naar de opslag van de DocuDistri. Omdat het systeem is voorzien van voldoende patronen, hoef je niet te wachten op een uitgifte van je collega. Wel zo efficiënt!
Willen jullie ook geautomatiseerd waardedocumenten opslaan, bewaren en uitgeven?
Plan vandaag nog een adviesgesprek in
Neem het vooral niet van ons aan
Maar lees hoe andere professionals en organisaties de samenwerking hebben ervaren.
Klantcases – DocuDistri®
Gemeente Utrecht
Het DocuDistri® systeem dat in Utrecht geïnstalleerd is, is de grootste van Nederland. Dit systeem heeft een capaciteit van meer dan 4000 documenten.
Gemeente Amsterdam
De gemeente Amsterdam heeft op dit moment op vier locaties het DocuDistri® systeem in gebruik. Voor eind 2024 worden ook op de resterende drie locaties DocuDistri systemen geïnstalleerd.
Vaak gestelde vragen over de DocuDistri®
Ben je je nog aan het oriënteren?
Download dan onze brochure, dan kun je later rustig alles nalezen.
Vragen? Advies nodig? Afspraak maken?
Onze experts adviseren je graag. Vul het formulier hieronder in, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
En zit er haast achter? Bel ons dan gerust op +31 (0)30-20 80 885